23948sdkhjf

Kjell Bergström Bil i Växjö årets Mitsubishi-handlare 2006

Kjell Bergström Bil i Växjö tog hem den ärofyllda titeln "Årets återförsäljare" bland Sveriges Mitsubishi- återförsäljare för 2006. Kriterierna för att vinna är flera och inom olika områden. Konkurrensen är också ganska hård mellan de 60 olika återförsäljarna.

Kjell Bergström Bil i Växjö tog hem den ärofyllda titeln "Årets återförsäljare" bland Sveriges Mitsubishi-återförsäljare för 2006. Kriterierna för att vinna är flera och inom olika områden. Konkurrensen är också ganska hård mellan de 60 olika återförsäljarna. - Vi brinner för Mitsubishi och har satsat långsiktigt sedan 1982. Det här är ett kvitto på att vi har valt och arbetat rätt, säger Jens Bergström som är VD och ägare av företaget.


Kjell Bergström Bil är en välskött anläggning som säljer bra och tar väl hand om sina kunder, vilket är två viktiga delar för att kunna få utmärkelsen. För 2006 har företaget också överträffat de försäljningsmål de satte inför året. Jens förväntade sig ingen utmärkelse. - Jag blev lite överrumplad och det tog en stund innan jag fattade.


Välskött bilhall Bilhallen är representativ och hela anläggningen mycket välskött. De som arbetar på Kjell Bergström Bil är goda ambassadörer för märket Mitsubishi och arbetar hela tiden i linje med hur generalagenten vill vårda och utveckla sitt varumärke.


- Att kunna arbeta bra tillsammans är också viktigt, med ambition och en kontinuerlig och konstruktiv dialog. Hos generalagenten upplever vi alltid att detta fungerar mycket väl när det gäller alla typer av ärenden. Det ger oss alla en mycket god effektivitet i vårt samarbete och det syns på resultatet, säger Magnus Bengtsson, försäljningschef på Mitsubishi Motors i Sverige.


Mycket nöjda kunder Mitusibishi Motors mäter kontinuerligt hur nöjda de kunder är som köper nya bilar är. Kjell Bergström Bil får hela tiden toppbetyg. - Vägen till framgång går till stor del genom nöjda kunder. De ska förstås vara nöjda med produkten de köper, men det är också mycket viktigt hur de bemöts, menar Magnus Bengtsson.


Jens håller med och hans recept är lika enkelt som genialt och framgångsrikt: - Vi är ett litet företag med stora möjligheter. Det gör att vi är familjära med våra kunder. Jag är övertygad om att ärlighet och långsiktighet med samma märke gör att kunderna känner trygghet och att de värdesätter det. Många kommer tillbaka. Vi har kunder som har varit oss trogna sedan företaget startades 1979, förklarar Jens och fortsätter: - Vi tar hand om kunderna som vi själva vill bli bemötta. Dessutom brinner vi för Mitsubishi och det smittar nog av sig.


Firar 25 år 2007 Det blir ännu mer att fira för Jens Bergström och hans företag. I år fyller de nämligen 25 år med Mitsubishi. Det var Jens pappa, Kjell, som startade företaget 1979 och han är fortfarande kvar för att vara med och fira både denna utmärkelse och 25-årsjubiléet. - Han arbetar inte egentligen längre, men han är ett bra bollplank till mig och är här och hjälper till med lite saker ett par gånger i veckan, säger Jens.


Tror på framtiden Nyligen var utbyggnaden av anläggningen klar. Nu är den lagom stor för att Jens och hans personal ska kunna fortsätta framåt. Det lyser framtidstro om Jens. - Det kommer tre nya bilmodeller från Mitsubishi bara i år. Nya Pajero har vi precis introducerat. I april introducerar vi nya Outlander som det redan är ett stort intresse kring och som jag är övertygad om kommer att sälja bra. Till hösten kommer nya Lancer som är något större än dagens, som jag är lika övertygad om kommer att passa väl på den svenska marknaden.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079