23948sdkhjf

Ute fast inne - unik terrängbana uppbyggd på Göteborgs Motorshow

Torsdagen 1 mars öppnar Göteborgs Motorshow på Svenska Mässan. Här presenteras en helt ny aktivitet för en motormässa i Sverige. Besökarna får provköra en av Sverigepremiärerna på en stadsliknande terrängbana eller åka med på en avancerad terrängbana i en fyrhjulsdriven bil.

Torsdagen 1 mars öppnar Göteborgs Motorshow på Svenska Mässan. Här presenteras en helt ny aktivitet för en motormässa i Sverige. Besökarna får provköra en av Sverigepremiärerna på en stadsliknande terrängbana eller åka med på en avancerad terrängbana i en fyrhjulsdriven bil. Göteborgs Motorshow är årets mötesplats för den svenska motorbranschen. Hit kommer verksamma inom bil- och motorcykelbranschen, kändisar från motorsportens värld och den motorintresserade allmänheten. Det är platsen i Sverige som samlar flest nybilsmärken under ett och samma tak i år och flera premiärer utlovas. Två olika banor bjuder på upplevelserEn nyhet bland aktiviteterna är terrängbanorna som Experience Driving bygger upp för Nissans räkning i hall E. Den ena är en bana med många hinder, sådana som dyker upp när man kör på ställen där det inte finns vägar. Mässans besökare har här möjligheten att åka med på en tur i en fyrhjulsdriven bil. Detta är garanterat en hisnande upplevelse. I hallen byggs ytterligare en bana upp där det går att provköra Sverigepremiären Nissan Qashqai - märkets nya kompakta crossover som är designad, utvecklad och tillverkad i Europa för den europeiska staden och marknaden. Banan bjuder på mer stadskörning, men det är inte mindre hinder för det. Stadsbanan innehåller många spännande moment som till exempel en tunnel och flera svåra passager. Testa balansenDe båda banorna innehåller inga tävlingsmoment utan bjuder främst på en annorlunda upplevelse. Men för den som kan hålla tungan rätt i mun och vågar sig på att balansera på en vippbräda är detta en verklig utmaning. - Det handlar om att balansera bilen på en vippbräda. Det ser kanske lätt ut, men jag garanterar att det definitivt inte är så lätt som det ser ut. Det gäller att köra upp försiktigt och sen stanna lika försiktigt när vippan är i våg så att vippan inte går över till att bli en gungbräda, förklarar Thomas Mothander på Experience Driving. Den som först klarar det belönas med 5 000 kronor.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078