23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Motor-Magasinet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Fokuserar på servicenivån

Bridgestone Europe inledde nyligen ett utvärderingsprogram för återförsäljare på expertnivå. Företagets brittiska avdelning presenterade programmet i samband med Commercial Vehicle-mässan i Birmingham.

Med programmet vill företaget fokusera på servicenivån hos Truck Point-återförsäljare och ytterligare förbättra servicen i hela nätverket. Programmet har utarbetats i samarbete med LRQA (det oberoende utvärderingsföretaget Lloyd's Register Quality Assurance) och Truck Point-återförsäljarna. Det genomförs som ett pilotprojekt i Storbritannien under första halvåret i år. Inom programmet granskas leveransen av tjänster till kunderna, däckhantering, hälso- och säkerhetspolicy, utrustningskontroller, administration och fakturering samt utbildning hos återförsäljarna. Den första granskningsfasen har slutförts för 50 av de största brittiska återförsäljarna. Ytterligare 75 franska och brittiska återförsäljare står i tur att granskas. Alla vinner på förbättrad service – Granskningen är utformad för att höja servicenivån i vårt nätverk, och innebär fördelar för återförsäljare, slutanvändare och däcktillverkare. Den stärker profilen för och ökar kunnandet hos den oberoende däckåterförsäljaren, säger Hirotaka Migita, vd Bridgestone Europe lastbils- och bussprodukter. – Detta resulterar i bättre kundservice och administration, vilket naturligtvis i sin tur skyddar och utvecklar Bridgestones varumärke. För att uttrycka det enkelt vet vi hur bra Truck Point-återförsäljarna är, och nu har vi ett verktyg för att visa det. Glyn Cainey, försäljningschef hos Dexel Tyres UK, som fick sin utmärkelse av Hirotaka Migita i samband med mässan i Birmingham, säger: – Som Truck Point-återförsäljare ger Dexel Tyres redan service på en hög nivå. Genom vår medverkan i expertprogrammet har vi dock fått möjlighet att utvärdera vårt arbete och prestera än bättre. I en andra fas under 2008 kommer Bridgestone Europe att genomföra programmet också på andra marknader i Europa Bosse Lindström

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|instance-web03