23948sdkhjf

Mazdas Nagare Island vann OttoCar Trophy

Mazda Motor Europe har vunnit den prestigefyllda utmärkelsen OttoCar Trophy för bästa bilpresentation i Second Life, ett av världens största internetbaserade virtuella samhällen.

Mazda Motor Europe har vunnit den prestigefyllda utmärkelsen OttoCar Trophy för bästa bilpresentation i Second Life, ett av världens största internetbaserade virtuella samhällen. OttoCar Trophy delades ut på bilsalongen i Frankfurt av branschorganisationen AutoVision, som vartannat år utser vinnare i olika mediakategorier inom bilindustrin. Mazda Motor Europes PR-avdelning skapade tillsammans med det tyska företaget Enter the Metaverse Nagare Island strax före bilsalongen i Genève i våras. Här visades den spännande konceptbilen Mazda Hakaze. Men på Nagare Island kan fler än mässbesökarna bekanta sig med Hakaze. Invånarna i Second Life kan provköra Hakaze på en speciell bana. Klarar de banan, inklusive ett våldsamt hopp, får de sin egen Hakaze. Idag kör närmare 4 000 Hakaze omkring i Second Lifes virtuella värld. - Nagare Island är en del i en integrerad kommunikationsstrategi, säger Franz Danner, vice president PR, Mazda Motor Europe. Second Life ger oss möjligheter att utveckla PR-arbetet som vi gjorde i Genève. Genom Second Life och Nagare Island når vi en ny målgrupp, som ökar uppmärksamheten för Mazdas varumärke som ett av de ledande inom bildesign.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063