23948sdkhjf

Nu är det dags för Automässan 2008

En mässa för fordonsbranschen är en stor sak. Det är tre år sedan senast och vi är många som har gått och väntat på att det ska bli dags igen. Automässan är ju inte bara en utställning där företag ställer ut och visar sina produkter och tjänster. Det är också en social samlingsplats som har oerhört stor betydelse. På mässan träffar man kollegor, kunder och gör affärer. Att göra affärer är förstås det viktigaste. Det är ju på mässan man kanske skaffar sig underlag för bra affärer de kommande åren. Att delta i en mässa får dock inte bli en passiv handling, det vill säga att man åker dit, ställer ut i en monter och sedan sätter sig ner och väntar på att kunderna ska komma av sig själva. Det gäller att visa aktivitet. Det kan handla om att bjuda in kunder till mässan och montern, att plocka fram det absolut bästa man har eller att göra sin monter så attraktiv och aktiv som möjligt. Den egna personalen ska förstås också vara aktiv i montern så att besökarna känner sig välkomna. Egentligen ska alla som kommer till en mässa känna sig VIP. Till vardags träffar man eller har kontakt med sin kund själv och diskuterar och presenterar sina produkter. På mässan är de flesta mer »konkurrensutsatta«. De flesta av konkurrenterna finns också med på mässan och det gäller verkligen att kunna presentera sitt budskap på ett attraktivt sätt. Därför går det inte att slå sig till ro och vänta på besökarna, utan det gäller att få kunderna att komma till just »din« monter. För besökarna är Automässan en unik möjlighet att få en samlad överblick av marknaden. Man kan jämföra produkter, »känna« på dem och skapa sig en uppfattning om vad som är bäst just för den egna verksamheten. Därför är ett besök på mässan det absolut bästa för den som vill hänga med i branschen och få reda på allt nytt som händer. Väl mött och vi syns på Automässan 2008.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078