23948sdkhjf

Renaultreklam på franska i Norden

Efter alla turer med konkursdrabbade motorcykelfirman Oves Motor i Olofström är det nu klart att företaget kommer att leva vidare, om än i mindre omfattning än tidigare. Det är motocrossprofilen Sam Knutsson som nu tar över det anrika företaget.

Aldrig tidigare har så mycket resurser satsats i Norden inför lanseringen av en ny Renaultmodell. Unikt är att största delen av all annonsering och TV reklam är på franska! - Ja, vi har valt att anspela på vårt franska ursprung genom att använda originalkommunikationen från Frankrike. Dels för att skapa kännedom och dels för att förmedla en positiv känsla för bilen. Vi är helt klara över att det är ganska få som förstår franska här i Sverige och i övriga Norden. Men vi är ändå rätt säkra på att huvudbudskapen når fram. Det handlar också mycket om självförklarande bilder och att försöka förmedla känslor, säger Fredrik Thors, ansvarig för marknadskommunikation inom Renault Nordic. - Självkart har vi också laddat med gott om information på svenska om den nya bilen i vissa mediekanaler. Med kampanjen kommer vi synas i alla stora och små mediekanaler som TV, Tidningar, Direktreklam, Internet och Radio. Målet med vår franska kampanj är att väcka intresse och locka så många som möjligt att till att provköra bilen. Det är bakom ratten som du upptäcker bilens alla fina egenskaper, resonerar Fredrik Thors. Kampanjen för nya Renault Laguna drar igång ordentligt från den 14 januari och målet är att locka intresserade kunder till alla 170 Renault- försäljningsställen runt om i Sverige. Där kommer bilen premiärvisas lördagen den 26 januari. Renault Nordic AB - är ett helägt dotterbolag till Renault SA i Paris - ansvarar för importen och reservdelförsörjningen för Renault i hela Norden. Företaget har tecknat avtal med över 160 av dagens Renault återförsäljare. Återförsäljarna har tillsammans över 350 försäljningsställen och serviceverkstäder spridda över hela Norden. Tillsammans skall de bland annat erbjuda service och reservdelar för omkring 400 000 Renault-ägare.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.08