23948sdkhjf

Volvia svenska mästare i kundservice

Volvia har vunnit "SM i telefoni och kundservice" i klassen Bank och Försäkring för andra året i rad. Dessutom segrade de i klassen e-post för andra gången. Genom kontinuerlig träning i kommunikation internt vässar Volvia sitt kundcenter.

Volvia har en kommunikationstränare anställd på heltid som regelbundet tränar alla som arbetar med kundservice. I dagsläget arbetar 58 personer på avdelningen. - Utmärkelsen betyder mycket för oss, säger Pia Johansson, kvalitetsansvarig på Volvia. Det är det främsta kvittot på att vi har nöjda kunder. SM i Telefoni och Kundservice är en årlig tävling. Den 24 januari 2008 utnämndes vinnarna i den fjortonde upplagan av tävlingen, som anordnas av företaget Q Survey. Juryn bestod av Nisse Sundberg från Nortel användarförening, Britt-Marie Justesen från Svenska Spel, Magnus Sjölund från Dabadoc, Lars-Ola Lundqvist från CCI, Berit Elgbro från Polismyndigheten. "Ett företag som kännetecknas av sin goda serviceförmåga och professionalism. Kunden möts av träffsäker kompetens", anser juryn om Volvias kundservice. "Vinnaren av årets bästa e-posthantering levererar raskt korrekta och välformulerade svar", lyder juryns motivering till Volvias utmärkelse för e-posthantering. Det är andra gången Volvia vinner i klassen e-posthantering, första gången var 2005.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078