23948sdkhjf

Renault lägger inte ned Espace och Nya Laguna

Land Rover klimatkompenserar alla sina nya bilars utsläpp under 7 500 mil, Volvo gör det med sina miljöbilar, men bara för 1 500 mil under tre år, och Kia står för bilens faktiska kör sträcka under ett år. Inget annat bilmärke klimat kompenserar. Det framgår av Gröna Bilisters nya rapport "Att ta klimatansvar hela vägen".

Renaults strategi är att fortsätta vara en volymbilstillverkare som erbjuder sina kunder allt från mindre modeller till bilar i det övre segmentet. - Espace kommer att få en ersättare och det kommer en ny generation av Espace även om man för tillfället har frusit projektet - Vel Satis kommer inte att ersättas: Renault arbetar för att utveckla olika alternativ som illustreras av konceptbilen Ondelios som visades på Paris Motorsho -Det är för tidigt att diskutera Lagunas ersättare. Laguna Coupé har precis lanserats och hela produktprogrammet måste få tid att etablera sig på marknaden. Konsumenternas förhållande till bilar har utvecklats och detta särskilt när det gäller just stora bilar. - Kundernas förväntningar och betydelsen av status och image förändras - CO2 emissionsnormer påverkar modellerna de övre segmenten mer än småbilarna Renault har tagit till sig dessa förändringar inför utvecklingen av nya bilmodeller. - Renault har redan ett komplett modellprogram i det övre segmentet med Espace, Koleos, Laguna och Laguna Coupé. - Företaget har också utvecklat ny teknologi för dessa modeller i form bland annat av V6-motorer och fyrhjulsstyrning. - Renault kommer fortsätta sälja bilar i det övre segmentet i Korea under Renault Samsungs varumärke. Ersättaren till dagens SM5’s modell kommer också att produceras vid fabriken i Busan. Den nya modellen kommer främst säljas på den koreanska marknaden, men mindre volymer kan eventuellt komma att exporteras till Europa.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079