23948sdkhjf

Ny logo profilerar ett enat Autoexperten

Att byta logotyp omfattar bland annat att byta ut ett stort antal skyltar. Autoexperten finns representerad över hela Sverige, från Gällivare i norr till Ystad i söder och totalt handlar det om 300 verkstäder och 67 butiker som nu ska förses med nya skyltar. – Autoverkstaden och Autoexperten kommer från och med nu att gå under samma namn, Autoexperten. Att både verkstäderna och butikerna går under samma namn stärker kommunikationen runt vårt affärskoncept, säger Ted Öqvist. Den tidigare logotypen har haft lokala anpassningar, där en textrad under logotypen innehållit information. Det tas bort och logotypen renodlas utan extra text. – På så sätt blir vår moderniserade logotyp lättare att använda i flera olika storlekar. Vi har också skapat ett enhetligt reklambudskap kring vår verksamhet. Det sammanfattar vad vi gör och vad vi säljer på ett mycket kort och kärnfullt sätt; Autoexperten - Lagar och delar. Det är reklambyrån Splitz, med projektansvarige Lars Dahlgren i spetsen, som står bakom den nya utformningen av Autoexpertens logo och det nya budskapet. – De fick i uppdrag att modernisera och renodla vårt uttryck. Förändring får inte ske på bekostnad av att kunden känner sig vilsen så det måste finnas kvar ett visst mått av igenkänning. Att ha ett och samma namn på båda verksamheterna skapar större tydlighet och kunderna kommer att uppleva oss som en starkare partner, säger Ted Öqvist. Med de 300 bilverkstäderna från Autoverkstaden och de 67 butikerna från Autoexperten ryms nu heltäckande service; allt från reparationer och verkstadsservice till tillbehör och reservdelar under "nya" Autoexperten. Förutom den personliga servicen finns totalt över 340 000 artiklar i sortimentet som kan levereras inom 24 timmar.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078