23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Motor-Magasinet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Mekonomen satsar på egna märkesvaror

Mekonomens egna märkesvaror ska svara för 20 procent av den totala försäljningen 2012. Det förklarade Mekonomens VD och koncernchef Håkan Lundstedt vid företagets kapitalmarknadsdag. Mekonomens egna märkesvaror introducerades 2009. Sortimentet består av både tillbehör och reservdelar av originalkvalitet. En viktig del i Mekonomens satsning är också att erbjuda miljömärkta produkter, vilket efterfrågas av allt fler konsumenter. -Försäljningen av våra egna märkesvaror har mottagits mycket positivt av konsumenterna och har överträffat våra mål. Genom att erbjuda egna märkesvaror av originalkvalitet inom reservdelar, får kunderna fler alternativ att välja mellan. Vi kommer därför att öka takten och lansera fler egna märkesvaror. Målet är att de ska stå för 20 procent av försäljningen 2012, säger Håkan Lundstedt.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094