23948sdkhjf

Att äga en ny Volvo XC40 lika enkelt som att ha en mobiltelefon

| Av Olle Holm | Tipsa redaktionen

Volvo Cars, lanserar tillsammans med XC40 ett nytt sätt att ha bil: Care by Volvo. Tjänsten gör bilägandet lika transparent, enkelt och problemfritt som att ha ett mobiltelefonabonnemang: en nationell, färdigförhandlad månadsavgift, kombinerat med att få en ny bil med 24 månaders intervall.

 

Efter att ha lagt sin beställning online kommer Care by Volvo-kunderna att kunna köra iväg i en ny Volvo utan att behöva bekymra sig om de traditionella extrakostnaderna såsom handpenning, försäkring, serviceavgifter och skillnader som beror på region eller kundens ålder.

 

Beroende på den regionala tillgången kommer Care by Volvo även att inkludera en rad concierge-tjänster såsom tvätt och rengöring, hämtning för service och leverans av varor som köpts på nätet direkt till bilen.

 

XC40-ägarna blir de första Volvo-kunderna som kan dela sin bil med släkt och vänner med en ny digital nyckelteknik. Bildelningsfunktionen ingår som standard för Care by Volvo-kunder.

 

Håkan Samuelsson, vd och koncernchef för Volvo Cars:

– Med Care by Volvo introducerar vi en ny, modern modell för bilanvändning. I en tid då konsumenterna är vana vid transparenta, fasta avgifter för alla slags tjänster kan den traditionella modellen för att köpa och äga en bil upplevas som krånglig. Care by Volvo förändrar det i grunden.

 

Nya XC40, som lanseras i Milano den här veckan, kommer i Sverige att ta Care By Volvo till nästa steg genom adderade tjänster, till exempel däckhotell. Stockholmsområdet blir också först ut i Sverige med att serva med hämtning och lämning av bil vid service. I Sverige kan man som Care by Volvo-kund sedan en tid tillbaka också teckna sig för samtliga Volvomodeller.  

 

Care by Volvo är ett koncept som kommer att utvecklas och utökas med tiden. Det centrala fokuset är att erbjuda kunderna smidig tillgång till den frihetskänsla som en bil är tänkt att ge.

 

– Vårt mål med Care by Volvo är att ge våra kunder en förstklassig och transparent användarupplevelse. Med en fast månadskostnad erbjuder Volvo Cars ett verkligt kundfokuserat alternativ till ett traditionellt bilköp eller leasing. Tid är lyx för våra kunder, och med den här tjänsten kan vi frigöra tid i deras vardag. Det handlar helt enkelt om att göra livet enklare för våra kunder, säger Thomas Andersson, Vice President Care by Volvo på Volvo Cars.

 

Tidigare den här månaden tillkännagav Volvo att man förvärvat teknikplattformen och nyckelpersoner på Luxe, ett USA-baserat företag som erbjuder förstklassiga valet- och concierge-tjänster. Förvärvet är ytterligare ett exempel på Volvos pågående utveckling på området digitala konsumentupplevelser.

 

Först ut att kunna använda Care by Volvo är köparna av nya Volvo XC40 på följande marknader: Sverige, Storbritannien, Tyskland, Spanien, Italien, Norge, Polen och USA. Övriga marknader följer i ett senare skede.

 



Håll dig uppdaterad med Motor-Magasinet
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

AB Volvo stämmer Scania på 10 miljoner

AB Volvo har lämnat in en stämning mot Scania till patent- och marknadsdomstolen.

VW:s implementering av e-strategin får stor betydelse för de anställda

Mercedes på digitaliseringsresa genom Sverige

Låg framtidstro för dieseldrivna fordon

Fullt krig om köparna mellan begagnade bil-sajter

PSI Motor satsar för framtiden

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas tisdagar och torsdagar.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

1

Hjälp oss att utveckla MotorMagasinet

Delta i vår läsarundersökning! Vi skulle gärna vilja att du tar chansen att påverka och utveckla innehållet i MotorMagasinet.

Arkiv

Vianor lockades av däck på vagn

TEMA VERKSTADSUTRUSTNING: När Vianor skulle byta ut sina gamla pallställage föll valet på däcksställ från Optimel. Anledningen var lösningen med vagnar i botten av ställen.

De vill förvara däcken på vagnar

Branschmöte om allvarliga säkerhetsrisker kring e-fordon

Säkerhetsfrågor kring e-fordon har diskuterats på ett stormöte i Kista med representanter för delar av fordonsbranschen, Volvo, Scania, Dafo, Fogmaker, SFVF m fl. Bakom arrangemanget stod forskningsinstitutet RISE.

1

Fordonsutbildning garanterar elever provanställning i sex månader

ProMeister Solutions och Lärande i Sverige tar nästa steg i framgångsrikt utbildningssamarbete och garanterar alla elever jobb.

Försäljningen av begagnade bilar fortsatte att minska under tredje kvartalet

Så ska PSA bredda eftermarknadsaffären

Nu lanserar franska PSA-koncernen sitt nya servicekoncept för verkstäder – Euro Repar - och de riktar sig enbart till märkesauktoriserade verkstäder.

Zlatan delade ut Volvo Car-stipendium på 1 miljon till idrottsföreningen Grunden Bois

Bilister "knuffar" undan tvåhjulingar från p-platser

Parkeringsskadorna för MC ökar nu i Stockholms stad. Tidigare har man trängt ihop sig i MC-rutorna för att så många som möjligt ska få plats. Där har man varit fredad från parkeringsskador. Nu är situationen förändrad. Och bilägarna är irriterade på att tvåhjulingar tar upp hela p-rutor.

SFVF i nytt avtal med Branschkontroll

Sveriges Fordonsverkstäders Förening har ingått avtal med Branschkontroll för att utföra samtliga tekniska kontroller av alla Certifierad Verkstad samt Eurogarant.

Ford lanserar nytt supermaterial

Därför är rost ett större problem på elbilars bromsar

Han knäcker koden till bilens styrdon

Verkstäderna får allt oftare problem med att återmontera styrdon på nyare bilar. Vi bad en expert på området förklara varför och hur han bär sig åt för att lösa problemet.

Här är jobben som behöver tillsättas i Skåne fram till 2020

Han har reningstekniken som kan ge fordonstvättarna rent miljösamvete

”Kinesiska tillverkare vill ta över stafettpinnen”

Här är vinnarna på Motorgalan 2018

Bilder från Motorgalan

Årets Bilsäljare är Marcus Korner

Årets Fordonstekniker är Niklas Persson på BeOs Bilservice

Årets butik är MECA Skellefteå

Speedy Bilservice Örebro prisas som Årets Verkstad

Årets Reservdelsperson är Gunilla Rubinstein

Årets Hållbarhetsprofil är Stefan Rasteby

Årets servicerådgivare är Peter Lidin på Berners

Atteviks, Nässjö är Årets Skadeverkstad

Anna Widholm är Årets Lackerare

Årets Ledare är John Marnell, vd på JBil

Rejmes Halmstad är Årets Marknadsförare

Årets Produkt eller Tjänst togs hem av ProMeister Solutions

Se alla Företagens egna nyheter

MERCEDES-BENZ godkänner Lukoil.

TENNECO signs definitive agreement to acquire ÖHLINS RACING A.B

Startproblem och bristande dragkraft på PSA 1.6 HDI?

Nokian Tyres är Sveriges mest rekommenderade däckmärke

Utökat sortiment på fram / bakvagn

LED arbetsbelysning

Drester GP Filter eQ från Hedson

Utveckling och investering i Triscans gasfjäderproduktion

En livfylld marknadsplats

-Spelar startmotorns kuggantal någon roll vid byte?-

Bannerbow

Män, yrke och cancer - movemberkampanj

LED arbetsbelysning 40 W med värmelins

Aktuell statistik om däck

Drivaxel till Kia Ceed

Ditt ljus i höstmörkret

Extraljusramp på hela 270W

Olja- och filterpaket till DSG

Intelligenta vattenpumpar från Schaeffler

Dubbelkopplingar från LuK

Nya drivaxlar till nyare Volvo-modeller

Maxtel Evapor Ledramp 23,5"

Dags för däck

Träffa oss på Persontrafik 2018

Dags igen för däcksäsongen

Sänd till en kollega

0.165