Att äga en ny Volvo XC40 lika enkelt som att ha en mobiltelefon

| Av Olle Holm | Tipsa redaktionen

Volvo Cars, lanserar tillsammans med XC40 ett nytt sätt att ha bil: Care by Volvo. Tjänsten gör bilägandet lika transparent, enkelt och problemfritt som att ha ett mobiltelefonabonnemang: en nationell, färdigförhandlad månadsavgift, kombinerat med att få en ny bil med 24 månaders intervall.

 

Efter att ha lagt sin beställning online kommer Care by Volvo-kunderna att kunna köra iväg i en ny Volvo utan att behöva bekymra sig om de traditionella extrakostnaderna såsom handpenning, försäkring, serviceavgifter och skillnader som beror på region eller kundens ålder.

 

Beroende på den regionala tillgången kommer Care by Volvo även att inkludera en rad concierge-tjänster såsom tvätt och rengöring, hämtning för service och leverans av varor som köpts på nätet direkt till bilen.

 

XC40-ägarna blir de första Volvo-kunderna som kan dela sin bil med släkt och vänner med en ny digital nyckelteknik. Bildelningsfunktionen ingår som standard för Care by Volvo-kunder.

 

Håkan Samuelsson, vd och koncernchef för Volvo Cars:

– Med Care by Volvo introducerar vi en ny, modern modell för bilanvändning. I en tid då konsumenterna är vana vid transparenta, fasta avgifter för alla slags tjänster kan den traditionella modellen för att köpa och äga en bil upplevas som krånglig. Care by Volvo förändrar det i grunden.

 

Nya XC40, som lanseras i Milano den här veckan, kommer i Sverige att ta Care By Volvo till nästa steg genom adderade tjänster, till exempel däckhotell. Stockholmsområdet blir också först ut i Sverige med att serva med hämtning och lämning av bil vid service. I Sverige kan man som Care by Volvo-kund sedan en tid tillbaka också teckna sig för samtliga Volvomodeller.  

 

Care by Volvo är ett koncept som kommer att utvecklas och utökas med tiden. Det centrala fokuset är att erbjuda kunderna smidig tillgång till den frihetskänsla som en bil är tänkt att ge.

 

– Vårt mål med Care by Volvo är att ge våra kunder en förstklassig och transparent användarupplevelse. Med en fast månadskostnad erbjuder Volvo Cars ett verkligt kundfokuserat alternativ till ett traditionellt bilköp eller leasing. Tid är lyx för våra kunder, och med den här tjänsten kan vi frigöra tid i deras vardag. Det handlar helt enkelt om att göra livet enklare för våra kunder, säger Thomas Andersson, Vice President Care by Volvo på Volvo Cars.

 

Tidigare den här månaden tillkännagav Volvo att man förvärvat teknikplattformen och nyckelpersoner på Luxe, ett USA-baserat företag som erbjuder förstklassiga valet- och concierge-tjänster. Förvärvet är ytterligare ett exempel på Volvos pågående utveckling på området digitala konsumentupplevelser.

 

Först ut att kunna använda Care by Volvo är köparna av nya Volvo XC40 på följande marknader: Sverige, Storbritannien, Tyskland, Spanien, Italien, Norge, Polen och USA. Övriga marknader följer i ett senare skede.

 



Håll dig uppdaterad med Motor-Magasinet
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

För första gången någonsin: En Volvo med 3-cylindrig motor

Angela Merkel åker i avgasmanipulerad Audi

Thierry Neuville vann Svenska Rallyt

Autoexperten nominerade till Årets Marknadsförare 2018

Omstrukturering ska stärka Orio

Yrkesplugget sponsrar Lipstick Racing

Nyhetsbrev

Nu är du avslöjad! Bilen du kör avslöjar din partitillhörighet

Arkiv

Kobra II Dashboard 2.0, nu med beslutsstöd för fordonsförsäljningen

Elbilsladdning hemma i vanligt eluttag är en försäkringsfälla

Mer än var 5:e bil som stjäls återfinns aldrig

Autobutler.se satsar på onlineomdömen för bilverkstäder

Circle K öppnar Sveriges största hamburgerkedja

Nu öppnar den nya elbilsbutiken i Täby Centrum

Andelen supermiljöbilar 7 procent i januari

GKN kardanaxlar till Drivknuten.se

1

Han vill stoppa de kriminella verkstäderna

600 000 fordon riskerar körförbud

Nu tar 14-årige Viktor steget upp till Formula STCC Nordic

Ökat intresse för premiumhusbilar

Pirelli tar grepp på Svenska rallyt

Området Motor utmärker sig i ARN-statistiken

Uppgradering av MINI Connected

Circle K lanserar bensin med upp till 15 procent förnybart innehåll

En ny kompakt-SUV från Jaguar

Nya Volvo V60 avslöjad

PROVKÖRNING: En underskattad bil

Misstänkt fusk-mjukvara i Mercedes Vito

Automessen – ”större” än Automässan

Ladda Hemma med hjälp av bidrag

”Indirekt TPMS fasas ut”

Taket på ny bilhall rasade in av snökaoset

PROVKÖRNING: Liten som uppför sig som en stor

Kampen mot olagliga bilverkstäder i Norge går för högtryck

Verkstad som manipulerar avgasreningen vill locka personbilskunder

”Olagligt köra med manipulerade fordon”

Här är bussen som ska minska bilbehovet

Se alla Företagens egna nyheter

Vattenpass ratt

Kardaner till Nissan Navara

Drivknuten i samarbete med Ferrita

Nyckelhantering

200 nya kardanaxlar

Ännu en ny drivknut till Audi

Gräver bilbranschen sin egen grav?

Smartrep.info: Monteringsanvisningar och användning av specialverktyg vid Gates Stretch Fit remmar

Isskrapor

5 viktiga punkter kring affärssystem

NTN-SNR hjulhastighetssensorer

Drivaxel till Dacia Logan

Endast hos Galwin Bildelar

Modellanpassade kupemattor i gummi.

Modellanpassade bagagerumsmattor

Njurar till BMW F20, F21, G30, G31, GT F34,

Monteringssats med specialbultar till Ford, Mazda och Volvo länkarmar

Formacs nyaste: 5 i 1, Sitt-Matt-Växel-Handbroms-Rattskydd

Delar för drivlinan i lager!

Avgasmunstycken

Fabriksrenoverade växellådor, alltid med garanti!

Shipman Bildelar - AutoGloben 2018

Ledningssystem för företag som arbetar med köldmedium

Nya kardanaxlar till Volvo V70/V70 XC

Det är tryck på Triscans gasfjädrar ... i mer än en mening

Sänd till en kollega

0.215