23948sdkhjf

Sveriges äldsta Ford-handlare väljer Kobra II

Hedbergs Bil byter affärssystem och väljer FordonsData som ny leverantör. Med bytet till Kobra II får man ett helintegrerat och Ford-anpassat DMS-system, ett viktigt led i företagets framtidssatsning.

Det händer just nu mycket på familjeföretaget som var först med att sälja Ford i Sverige. Sedan 2015 är man officiell FordStore i Malmö, Helsingborgsanläggningen uppgraderas till FordStore under våren 2018 och det pågår prospektering för en ny anläggning i Lund som beräknas stå klar under 2019.

Företaget som är en av Sveriges största Ford-handlare, drivs av tredje generationen Hedberg. Bytet av DMS-system, som genomförs den 1 mars, är en del av resan att omforma och modernisera företaget.  Med bytet får man ett komplett system, kan ersätta tre andra system och får ny digital funktionalitet.

- Kobra II passar våra behov väldigt bra, förklarar Carl-Johan Hedberg, marknadschef på Hedbergs Bil. Vi får alla funktioner i ett enda system till en rimlig kostnad, systemet har de kopplingar till vår generalagent Ford som vi behöver och att vi fick med ett integrerat säljstödsystem vägde också tungt.

Ford är ett av FordonsDatas tillväxtmärken, ett bilmärke där systemleverantören från Lund framöver vill ha fler kunder. För FordonsDatainnebär Hedbergs investering i Kobra II ett stort steg mot att vara ledande DMS-system för Fords återförsäljare. Med starten för Hedbergs Bil används Kobra II nu på 21 Ford-anläggningar runt om i Sverige.

- Vi är naturligtvis både glada och stolta över att en så anrik Ford-handlare som Hedbergs Bil väljer att gå över till Kobra II, förklarar Martin Bosson, försäljningschef på FordonsData. Att vi med vårt system får vara med på deras resa känns fantastiskt roligt.

 

 

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062