23948sdkhjf

Midland-verkstäder får jobb via bärgningsföretag

Midland och Sveriges största bärgningsföretag, Assistancekåren, har skapat en ny tjänst som ska ge Midlands verkstadskunder fler affärer och ökade intäkter samtidigt som samtliga bärgningsuppdrag via Midland styrs in till Assistancekårens medlemmar.

Fordon med Midland vägassistans , som vid driftstopp behöver bärgning, styrs aktivt in till den verkstaden som servat fordonet. Styrningen görs möjlig genom en integration mellan Midland och Assistancekårens databaser, där Assistancekårens larmcentral får informationen om verkstadstillhörighet och giltighet för varje driftstopp med bärgning eller hjälp-på-plats. Ligger den Midlandauktoriserade verkstaden längre bort än närmaste verkstad betalar Midland kostnaden för den extra dragningen upp till ett särskilt kilometerantal. Resultatet blir att huvuddelen av alla bärgningsuppdrag kommer servande verkstad till del som en säkerställd reparation och/ eller service.

- Vi har givetvis räknat på snittavstånd för samtliga bärgningar med Midland vägassistans och kan se att huvuddelen körs en relativt kort sträcka, säger Jonas Udd på Midland.

.- Nyheten ligger i linje med Midlands affärsidé att öka lojalitet och lönsamhet för serviceverkstad. Midland ser inte verkstadskunderna som en kollektiv franchisetagargrupp där skadereparationerna landar slumpmässigt per verkstad oberoende av vem som "äger" relationen till servicekunden. Vi tänker tvärtom ,våra verkstadskunder ska ha sina affärer. Integrationen med Assistancekåren möjliggör arbetssättet, säger Jonas Udd.

 

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078