23948sdkhjf

Trygg Hansa ställer sig bakom Eurogarant

Trygg Hansa har som första svenska försäkringsbolag ställt sig bakom både EuroGarant och ”Riktlinjer i Skadeverkstan”.

-Att Trygg Hansa ställer sig bakom EuroGarant är mycket glädjande. Kvaliteten på skadereparationerna behöver förbättras visar svensk försäkrings undersökningar. Även vår konsumentminister Per Bolund känner till att kvaliteten på skadereparationer behöver förbättras, säger Bo Ericsson vd för SFVF.

SFVFs avsikt är att medverka till den största kvalitetsförbättringen som skett på svenska skadeverkstäder. Allt som bidrar till att höja kvaliteten är välkommet och vi tycker det är positivt att branschen har tagit sikte på denna typ av åtgärder.

I korthet är Eurogarant:

* den enda standard som täcker hela fordons skadeområdet - färg och kaross.

* den enda erkända europeiska standarden inom sitt område.

* arbetar med biltillverkarens instruktioner och alla bilmärken

* är för bolagets verksamhet genom riktad analys av processer, arbetssätt och kvalitetsstyrning, som hjälper företaget i optimeringsprocessen och arbetet med att minska kostnaderna.

* bedömer kompetensen hos personal och för personalutbildning i verkstäderna

* ger en 3-års garanti på karosseri och två års garanti på lacken.

* används idag av både fria och märkesverkstäder i EU, USA och Japan

Till skillnad mot mycket annat som används idag är Eurogarant ett kvalite´och miljöledningssystem och inte bara kontroller och det är en väsentlig skillnad säger Bo Ericsson.

 

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094