23948sdkhjf

Däckföretaget Michelin ingår samarbete med Gelleråsen Arena

Michelin ingår flerårigt samarbete med Gelleråsen Arena. Samarbetet innebär branding och olika aktiviteter på banan samt att Gelleråsen som första arena kommer erbjuda däckservice direkt på banan.

 I samarbetet ingår branding av arenan och aktivering i form av olika körevent för både personbilar och MC på banan. Michelin har under många år varit aktiva inom motorsporten i Sverige i allt från rally, banracing, roadracing, enduro och motocross. Motorsporten är en viktig platform för Michelin där företaget får möjlighet att testa sina däck under extrema förhållanden.

- Motorsport har alltid varit en del av Michelins DNA och det känns helt naturligt för oss att fortsätta samarbeta med Richard Göransson och nu också med Gelleråsen Arena. Att samtidigt kunna erbjuda däckförsäljning och service av våra däck direkt på banan av specialiserad personal känns väldigt nytt och spännande, säger Martin Karlbom, ansvarig för sponsring på Michelin i Norden i ett pressmeddelande.

Michelin har under lång tid haft olika samarbeten med Richard Göransson under hans aktiva racingkarriär och det känns helt rätt att fortsätta stötta Richard i hans satsningar inom svensk motorsport.

Gelleråsen Arena kommer erbjuda däckförsäljning av Michelins personbilsdäck i direkt anslutning till banan samt att deras erfarna personal och moderna anläggning kommer erbjuda däckskifte och rådgivning till sina gäster och besökare.

- Vi är otroligt stolta över att Michelin går in och stöttar vår verksamhet på Gelleråsen Arena. Vi ser det som en fantastisk möjlighet för alla som besöker banan att kunna köpa nya däck innan eller efter en snabb dag på banan samt få tips och råd kring sina däck. Det innebär också att man inte behöver avsluta sin dag för tidigt på grund av däckhaveri utan att däckskiftet kan lösas direkt på plats av riktiga experter, vardagar som helger, säger Richard Göransson, vd på Gelleråsen.

Utöver den nya däckservicen som Gelleråsen nu startar så genomgår arenan ett omfattande utvecklingsprogram för att framtidssäkra sin verksamhet. Hela testområdet, säkerheten på banan och miljöarbetet uppgraderas. Samtidigt genomförs nödvändiga investeringar i ladd-infrastruktur för att även möta framtidens hållbara transporter.

 

Bild: Martin Karlbom, ansvarig för sponsring på Michelin i Norden och Richard Göransson, vd på Gelleråsen.

 

 

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079