23948sdkhjf

Personlig servicetekniker ger lyft för Hallands-verkstad

Rejmes Bil i Halland satsar stort på Personlig servicetekniker för att utveckla den personliga relationen mellan bilverkstadskund och tekniker.

Vad innebär konceptet Personlig servicetekniker? Vad ingår i er tjänst?

– Det innebär att kunden får en och samma kontaktyta att vända sig till, oavsett om hen vill boka service eller ställa en fråga. Inga mellanhänder som kan störa utan bara en personlig relation mellan kund och tekniker, berättar Johan Karlsson, Personlig Servicetekniker på Rejmes Bil.

I Rejmes verkstad arbetar ni alltid i team om två. Vilka är fördelarna? 

– Att vi halverar tiden på de flesta servicejobben, ofta löser vi de på under en timma. Det finns alltid en kollega på plats under exempelvis lunch och storhelger, och kunden får tillfälle att prata med sin tekniker eftersom att dennes kollega kan fortsätta med pågående jobb, berättar Douglas Ballenthin,Personlig Servicetekniker på Rejmes Bil.

Varför bör man som Volvoägare lämna sin bil för service hos Rejmes? 

– Det går snabbt; kunden behöver inte vara utan sin bil en hel dag, utan kan i samråd med tekniker lämna och hämta bilen vid en förutbestämd tidpunkt, säger Johan.

– Dessutom är vi proffs på Volvo, fyller Douglas i.

Hur ser ni till att teknikerna är uppdaterade gällande arbetsmetoder, tillvägagångssätt och produktnyheter? 

– Vi bokar utbildningar som släpps från serviceskolan, är aktiva på VCPA – Volvo Cars Performance Academy – och ser till att ny information når ut till alla, säger Douglas.

Rejmes verkstad jämförs ofta vid ett restaurangkök i renlighet. Vad innebär det? 

– Varje dag städar vi runt och på våra arbetsplatser, ofta mellan varje utfört jobb. Det leder till att det alltid är rent och snyggt när nästa arbete ska påbörjas, berättar Johan.

Hur ser ni till att anpassa er och möta kunden i dennes vardag? Hur gör ni verkstadsbesöket så smidigt som möjligt? 

– Vi bokar in jobbet så som det passar kunden och håller den tid vi lovat att bilen ska stå klar, säger Douglas.

– Dessutom satsar vi på flexibilitet och försöker att i mångt och mycket tillgodose kundens önskemål, berättar Johan.

Avslutningsvis, berätta mer om LDC! 

– LDC är vår dagliga reservdelsleverantör. Vi får leveranser tre gånger om dagen, vilket innebär att vi snabbt kan få hem de delar som kunden är i behov av, avslutar Douglas. 

Pressinfo: Rejmes Bil

 

Bildtext: Personlig Servicetekniker Johan Karlsson på Rejmes Bil

 

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078