23948sdkhjf

CAB stödjer skadeverkstäderna under coronakrisen

Längre betalningstid på fakturor och kostnadsfri distansutbildning. CAB Group AB, som levererar CABAS och CAB Plan till skadeverkstäder, vill hjälpa sina kunder att hantera några av de svårigheter som coronapandemin orsakar.

Oroligheterna kring coronaviruset forstätter och nu försöker CAB Group att stötta sina kunder genom bland annat gratis distansutbildning i kalkylering och längre betalningstid på fakturor.

I oroliga tider behöver vi hjälpa varandra och vi hör från våra kunder att de bland annat ser volymerna minska och sjukfrånvaron öka. Vi har därför sett över hur vi kan hjälpa skadeverkstäderna och genomför åtgärder som både bidrar till att stärka kassaflödet och som ökar möjligheten att upprätthålla kritisk kompetens, säger Peter Afzelius, vd på CAB Group i ett pressmeddelande.

Några av stödåtgärderna är att betalningstiden på fakturor förlängs under april, maj och juni från 30 dagar till 120 dagar. För att verkstäder snabbare skall kunna få betalt från sina kunder hjälper CAB de verkstäder som ännu inte kopplat på e-faktura att göra det. Dessutom erbjuds en kostnadsfri grundutbildning online i CABAS kalkylering för att underlätta möjligheterna att sätta in vikarierande skadekalkylerare som kan täcka upp vid sjukfrånvaro.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.111