23948sdkhjf

Cupra firar tre år med elbil

För tre år sedan tog Cupra steget att separera sig från Seat och bli ett eget bilmärke. På jubileumsdagen den 22 februari hölls en digital presskonferens där ett antal nyheter presenterades. Det kan sammanfattas med att märket nu ska profilera sig inom den elektrifierade marknaden.
Sedan märket blev ett fristående har Cupra sålt över 65 000 bilar och i år är målet att dubblera fjolårets försäljningssiffror. I januari i år var märket det snabbast växande, enligt vd:n Wayne Griffiths.

– Jag är personligen stolt över mina kollegor och över hur media har berättat så positiva historier om oss, sade han på presskonferensen.

Flera...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Prova på-prenumeration
30 dagar för 0 kr.
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Motor-Magasinet och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.987