23948sdkhjf

Nygammal ”diamant” för Renault

I mars lanserade Renault en ny logotype. Den nya märkessymbolen visades upp under presentationen av den nya strategiska planen "Renaulution".

Den nya versionen sitter redan på konceptbilen Renault 5. En retrobil och på prototypens främre grill. Logotypen förkroppsligar en modernisering av Renault, med tanken på att återspegla något nytt, livfullt och modernt, skriver Renault i ett pressmeddelande. Tidigare har den så kallade ”diamanten” funnits i diverse utföranden genom åren.

Den nya logotypen, som redan setts i TV-reklam, används också i Renaults sociala medier och kommer att distribueras på de olika webbplattformarna från juni i år. Från och med nästa år kommer nya loggan finnas på bilarna och på Renaults utställningshallar och återförsäljare.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Sommaren med Z1
Hyundai utvecklar laddrobot för elbilar
Goda framtidsutsikter på Edströmska
Mekonomen lägger ned i Finspång
Här bygger Hedin sex fullserviceanläggningar
På iskallt uppdrag land och rike runt
Andra Nordiska Medier
Entreprenad
RT-Forum
Transportnet

Sänd till en kollega

0.094