Jenny Scherdin började av en slump att jobba som servicerådgivare på Jbil 2003. Hon hade en färsk ekonomiutbildning och hade inte planerat att arbeta i fordonsbranschen egentligen. Men ganska snabbt fastnade hon för arbetsplatsen, både i sin roll som rådgivare och med sina kollegor.
– Det blev svårt att släppa taget för det var så himla roligt. Fr...
Kvinnor i branschen: Servicechefen som drivs av kundmöten
Kundmöten såväl som att leda och inspirera sina medarbetare är Jenny Scherdins passion och drivkraft. Hon startade karriären för 18 år sedan som ensam tjej bland 35 anställda och arbetar i dag som servicemarknadschef på Jbil. I dag ser könsfördelningen annorlunda ut och det är hon glad för.
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Motor-Magasinet och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer