23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Motor-Magasinet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

AD satsar på att sponsra motorsporten

Förra året påbörjade AD Butik och Bilverkstad en sponsorsatsning inom motorsporten för att öka synligheten mer. De är rätt ensamma på bollen i förhållande till andra verkstadskedjor och det har visat sig vara en bra marknadskanal. Därför fortsätter man satsningen i år.

Fredrik Bjerngren började rollen som försäljnings- och marknadschef på AD för lite drygt ett år sedan. Med en bakgrund som marknadschef från motorförlaget Albinsson & Sjöberg insåg att han erfarenheterna därifrån kunde man implementera i AD:s marknadsföring.

– Min känsla var att vi inte får ut vårt varumärke tillräckligt, vi når ut där vi alltid nått ut, men vi kan nå ut till fler. Så vi brainstormade fram en game plan: Var vill vi synas? Var kan vi göra event? Och så fiskade jag upp mina kontakter inom motorsport och aktualiserade det hos AD, berättar han.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.141