23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Motor-Magasinet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Ny märkeschef till Suzuki Sverige

Louwman Sverige har utsett Christian Törnblom till märkeschef för Suzuki. Positionen innebär totalansvar för de operativa sysslorna med fokus på försäljning.

Christian Törnblom, 49, har en gedigen bakgrund i bilbranschen där han bland annat arbetat som försäljningschef, med återförsäljarutveckling, företagsförsäljning samt affärsutveckling. Senast som ansvarig för återförsäljarutveckling hos Renault Norden.

Uppdraget som märkeschef för Suzuki innebär att utveckla volym och lönsamhet samt att förbereda verksamheten för kommande förändringar i branschen.

– Vi är glada över att få Christian, som sedan tidigare är en välkänd profil i bilbranschen, till vårt företag. Hans gedigna kunskap och mångåriga erfarenhet av vår bransch kommer innebära en väsentlig förstärkning, säger Mattias Larsson, vd Louwman Sverige.

– Jag ser med spänning fram mot att hugga tag i uppgiften att lyfta Suzuki-affären till den nivå den förtjänar. Suzuki befinner sig i ett läge med flera nya produkter, som nyligen introducerats, och fler är på väg, säger Christian Törnblom.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125