23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Motor-Magasinet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Intervju med KGK:s vd

Att ge sig in och jobba mot både OES och den fria eftermarknaden vore knappast möjligt idag, menar KG Knutssons vd. Ändå är det precis vad KGK gör idag. Vi bad Johan Regefalk berätta hur man lyckats – och om mycket annat.

När KG Knutsson – eller ”KGK” som det ofta heter i branschmun – nämns i Motormagasinet är det oftast i förbifarten och i samband med sådant som handlar om verkstadskedjan Autoexperten. Men KG Knutsson är ju så mycket mer än bara sin verkstadskedja, och kanske en större aktör än många kanske tror:

– KG Knutsson AB omfattar åtta olika affärsmodeller, och en av dem är Autoexperten. Sedan misstar man sig ibland på vår storlek, för vi redovisar inte våra siffror så offensivt. För om du tittar på vilken omsättning vi har så har vi i Sverige – om vi gör som våra konkurrenter och räknar in våra helägda butiker och drar bort den försäljning vi har till dessa butiker – så omsätter vi ungefär 2,1 miljarder kronor i Sverige per år. Och totalt, inom automotive aftermarket i Norden och Baltikum har vi en omsättning på ungefär 3,2 miljarder – och då räknar bort de företag hos oss som finns i andra branscher, förklarar KGK:s vd Johan Regefalk.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.167