Så ska rysk biltillverkning räddas undan sanktionerna
Genom att ge biltillverkarna tillstånd att i praktiken resa flera årtionden bakåt i tiden ska ryska staten hålla bilproduktionen igång – trots sanktionerna.
Den som framöver köper en bil av den ryska biltillverkaren Avtovaz terrängbilsmodell Lada Niva Travel får en bil som saknar flera av de säkerhetssystem som annars är standard - till exempel krockkuddar, ABS och antispinn (ESP). Foto: Avtovaz
EU:s och USA:s Sanktioner mot Ryssland slår nu hårt mot all tekniskt avancerad tillverkning i landet. Sanktionerna gör att det är svårt att få tag i många tekniska komponenter och reservdelar. Något som i sin tur gör det svårt för den ryska bilindustrin att förse sina bilar med sådant som krockkuddar, ABS- och antisladdsystem och andra mera avancer...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Motor-Magasinet och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer