23948sdkhjf

Konsumentverket skrotar bilsvar – den är för dålig

Efter bara två år i sin nuvarande form lägger Konsumentverket ner sin konsumenttjänst bilsvar.se. En av orsakerna: den är inte tillräckligt användarvänlig.
Bilsvar.se går in på sitt tionde år sedan sedan starten 2013 då den lanserades efter de nedlagda tjänsterna Nybilsguiden och Bilkalkylen. 40 000 bilmodeller fanns då i databasen och kriterier som ekonomi, miljö, säkerhet, teknik, komfort och biltyp inräknades bland de variabler som gick att kombinera.

De funktioner bilsvar.se tillhandahåller i dag...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Motor-Magasinet och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Aiways öppnar för beställningar på U6
Efter uppköpet – åtta orter blir två regioner
Försäkringsappen som är integrerad i bilen
Laddad mässa fick fler besökare än någonsin
Han blir ordförande för Bildelsgrossisterna
Besikta satsar i glesbygden
Andra Nordiska Medier
Entreprenad
RT-Forum
Transportnet

Sänd till en kollega

0.078