23948sdkhjf

Så kommer Euro 7 påverka verkstaden

Om drygt två år ska utsläppsreningsnormen Euro 7 införas. Åsikterna är blandade till det förslag som gått ut på remiss. Fordonstillverkarna är kritiska och menar att kostnaderna blir alldeles för höga medan verkstadsbranschen inte är särskilt orolig.
Vid halvårsskiftet 2025 är det tänkt att utsläppsreningsnormen Euro 6 ska ersättas med Euro 7. Enligt förslaget ska utsläppen av kväveoxider för bensindrivna personbilar ligga kvar på samma nivå som i dag, det vill säga 60 milligram per kilometer. Det betyder att nivån är oförändrad sedan Euro 5 trädde i kraft 2009. För dieseldrivna personbilar ska...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Motor-Magasinet och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Bell Aurens Longnose – när pengarna räcker till
Tyngre bilar oroar Gröna Mobilister
De bildar världens första storskaliga däckåtervinningsbolag
Motonets nästa jättevaruhus till Örebro – ”Ett toppenläge”
Ny vd hos Mercedes-Benz
Hedins nya storaffär omfattar hela Norden
Andra Nordiska Medier
Entreprenad
RT-Forum
Transportnet

Sänd till en kollega

0.126