En lagom förmiddagstripp från Stockholm till Torshälla utanför Eskilstuna med en Porsche 911 GT3 Touring är ett härligt sätt att börja dagen på. Vi ska till PFI Racings verkstad för att byta bromsar från stålskivor till kolfiberkeramiska diton.
I PFI Racings verkstad utanför Torshälla står bland annat Johan Kristofferssons världsmästarbil och t...
Bromsar för en halv miljon kronor
Porsche 911 GT3 är en av märkets mest speciella sportbilar. Som sådan går den därför att speca med kolfiberkeramiska bromsar från fabrik. Men vad händer om man har stålbromsar och vill uppgradera?
2
Bilder

Lättare och ökad bromskraft. Det finns många fördelar med keramiska bromsar. Foto: Jens Trulsson
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Motor-Magasinet och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer