Fjolåret var inte Lynk & co:s år. Det var genomgående negativa artiklar och dåliga betyg från de kunder som ville skaffa en bil genom Volvos systerföretag. På sajten Trustpilot har företaget i skrivande stund fått 249 omdömen varav 62 procent ger en stjärna av fem. Samtidigt är en fjärdedel av betygen fem stjärnor vilket ger ett genomsnittligt betyg på 1,9. Under förra året vittnade flera om dålig eller obefintlig kundservice och vinterdäck som inte levererades. Julia Brzezinska, krönikör på tidningen Auto Motor och Sport, skrev i november att Lynk gav ordet pekoral ett nytt ansikte.
Efter tuffa kritiken vill Lynk visa att bildelning ligger i tiden
Efter usla betyg och en inte alltför smickrande medial uppmärksamhet hoppas Lynk & co att 2023 blir deras år. Företagets vd, Alain Visser, ser ljust på framtiden och menar att man kommit tillrätta med problemen de tampades med under förra året.