23948sdkhjf

Kontrollföretag kritisk mot Sermis trustcentre: Alldeles för krånglig process

Det nederländska trustcenter som har den övergripande kontrollen över Sermi-certifieringen får kritik från en av de svenska cabarna, KBV. Framför allt menar kontrollföretaget att kommunikationen har varit bristande.
Lite mer än ett halvår har gått sedan Sermi infördes i Sverige. Än så länge ser det inte ut att ha fått någon större påverkan på verkstäderna. Men nu får trustcentret, det nederländska företaget Digidentity, kritik från Thomas Engström, vd på KBV som är en av de svenska cabarna som kontrollerar de enskilda verkstäderna och fordonsteknikerna. Han an...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Motor-Magasinet och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.11