23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Dela sida
Sponsrat innehåll

Tjekvik lanserar en ny självbetjäningslösning för in- och utlämning av nycklar utanför öppettiderna

- Den nya utomhus-självbetjäningskiosken erbjuder en smidig in- och utcheckningsupplevelse dygnet runt för återförsäljare och kunder. - Kiosken gör det även möjligt för återförsäljare att erbjuda en tjänst för in- och utlämning på andra platser med hög besöksfrekvens, som flygplatser och köpcentrum - Självbetjäningslösningen integreras smidigt med återförsäljarnas affärssystem (DMS) för bättre möjligheter att marknadsföra eftermarknadsprodukter och tjänster. - Den hållbara designen passar alla väderförhållanden, och den högteknologiska säkerheten säkerställer att nycklar och data är skyddade dygnet runt.

Tjekvik, den ledande tillverkaren av intelligenta självbetjäningstjänster för återförsäljares eftermarknadsavdelningar, har lanserat sin nya utomhuskiosk, utformad för att erbjuda en sömlös in- och utcheckningslösning dygnet runt, sju dagar i veckan. Med en säker design och tålighet i alla väder ger utomhuskiosken en extra flexibilitet och bekvämlighet för återförsäljare och kunder.

Tjekviks utomhuskiosk gör det möjligt för återförsäljare att hjälpa de kunder som har svårt att lämna eller hämta sina fordon utanför ordinarie öppettider. Genom att använda dessa kiosker kan återförsäljare också hantera obokade kundbesök utanför öppettiderna. 

Den operationella flexibiliteten hos Tjekviks nya utomhuskiosk innebär att återförsäljare kan stödja kunder med in- och utlämningar på andra platser än sin anläggning, som flygplatser, järnvägsstationer och köpcentrum. Utöver den förbättrade kundbekvämligheten kommer denna större räckvidd att säkerställa att återförsäljare kan dra nytta av ytterligare affärsmöjligheter.

Modern design

Tjekviks nya utomhuslösning använder samma programvara som Tjekviks befintliga inomhuskiosker och detta med samma enkla process och användarvänlighet för kunder och återförsäljare. Kunden kan checka in sina fordon online från sitt hem bekvämt, genom att använda Tjekviks mobiloptimerade programvara för att bekräfta sina bokningsdetaljer och lämna ytterligare information. När de kommer till utomhuskiosken kan kunderna bekräfta eller uppdatera dessa detaljer via pekskärm, markera fordonets plats och deponera sina nycklar i säkra lådor som är inbyggda i enheterna. Kunden kan även slutföra hela incheckningsprocessen eller lämna in fordonet utan bokning vid kiosken.

Den vattenresistenta design som Tjekviks utomhusmaskin erbjuder ger enastående hållbarhet och användbarhet i alla väder, med ett kraftigt tak som skyddar enheten från regn, snö och solens påverkan. Ett temperaturstyrt fläktsystem kyler enheten under varmt väder, medan en automatisk värmare ser till att kiosken fortsätter att fungera effektivt under kalla perioder. En 15-tums högupplöst pekskärm levererar hög kvalitet på bilder och en inbyggd LED-lampa säkerställer bra synlighet i mörker.

Eftersom många av Tjekviks utomhuskiosker förväntas placeras på lättillgängliga platser, var förmågan att erbjuda förstklassig säkerhet ett grundläggande krav under designprocessen. De tio nyckellådorna är tillverkade av förstärkt stål, och varje låda har en dold certifierad låsmekanism. En stöldlarmssensor och en vibrationsdetektor skickar ett larm vid inbrottsförsök, och omfattande tester av programvara och maskinvara genomfördes för att säkerställa att kiosken skulle stå emot inbrottsförsök. Tester har lett till att produkten har tilldelats certifieringen EN1143.

Genom att möjliggöra för kunder att checka in sina fordon vid en tidpunkt och en utomhusplats som är mer bekväm för dem kan återförsäljare minska köbildning och säkerställa att servicerådgivare kan erbjuda bättre support till de kunder som behöver det. Utomhuskiosken har LAN-anslutning och är fullt integrerad med återförsäljarens affärssystem (DMS).

Återförsäljare kan marknadsföra produkter och tjänster, såsom Däck, Torkarblad, Serviceavtal och Stenskottsreparationer till kunden via Tjekviks lösning. Eftersom många kunder känner sig mer bekväma med att välja sådana produkter vid en tidpunkt som passar dem, så minskar trycket på servicerådgivare, samtidigt som återförsäljare ökar sina intäkter på ett konsekvent och mätbart sätt.

Den fullskaliga lanseringen pågår nu, med beställningar redan gjorda hos återförsäljare i hela Europa. För att veta mer om Tjekvik utomhusterminal kan du besöka: https://www.tjekvik.com/).

Tjekvik | AutoInnovation ApS
Kronprinsessegade 6, st.
1306 Copenhagen K
Københavns Kommune
Danmark
VAT nummer: DK37211192

Kontaktperson

MO
Mats Ohlsson
mats@tjekvik.com

Sänd till en kollega

0.031