23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Dela sida
Sponsrat innehåll

Det populära varumärket PowerEdge gör sitt inträde på den europeiska marknaden

PowerEdge by DENSO – ett varumärke skapat för att möta efterfrågan på prisvärda produkter på eftermarknaden – har nu lanserats över hela Europa. Varumärket finns redan i USA. Där det har det blivit en favorit bland kunder som äger äldre fordon och letar efter prisvärda ersättningskomponenter. Nu kommer även kunder i Europa kunna dra nytta av dessa fördelar. Först ut är varumärkets sortiment av torkarblad och luftkonditioneringskompressorer.

Kvalitet och ekonomi leder till affärsfördelar

Även om PowerEdge marknadsförs av DENSO, är varumärket inte en del av det konventionella DENSO-sortimentet. PowerEdge är ett separat varumärke som skapats specifikt för att leverera produkter till konkurrenskraftiga priser. Det innebär att eftermarknadsföretag nu ges möjlighet att attrahera nya kunder. PowerEdge-produkterna är utvecklade i enlighet med DENSO:s höga kvalitetsstandarder och uppfyller konkurrenskraftiga eftermarknadskrav inom mellanprissegmentet. Dessutom omfattas alla produkter i PowerEdge-sortimentet av DENSO:s fullständiga tjänsteutbud, inklusive beställning, leverans, logistik och kundservice.

”Den europeiska lanseringen av PowerEdge tillför en ny, spännande dimension till de välkända delar och tjänster vi erbjuder under varumärket DENSO”, säger Alexey Bartashevich, Senior Manager på DENSO Aftermarket Products. ”PowerEdge ger tillgång till en uppsättning produkter med nya funktioner som kommer hjälpa distributörer och verkstäder komplettera sina befintliga sortiment.

Genom att lagerföra PowerEdge-delar kan företag attrahera nya kunder med andra behov, samt erbjuda sina befintliga kunder fler valmöjligheter, i synnerhet när deras fordon blir äldre. Eftersom bilister idag behåller sina fordon längre och medelåldern på europeiska bilar ökar, kan man se en betydande försäljningspotential i att lägga till ett prisvärt eftermarknadsvarumärke uppbackat av den tillförlitlighet och service man förknippar med DENSO. Och eftersom kunderna kan beställa ett valfritt antal PowerEdge-produkter via ett och samma beställningsställe i DENSO Europa, kan man dessutom maximera effektiviteten.”

Vad ingår i PowerEdge™-lanseringen?

PowerEdges lansering i Europa kommer omfatta två produktkategorier: torkarblad och kompressorer.

För att möta den växande efterfrågan på budgettorkarblad i Europas tillväxtekonomier är PowerEdge-torkarbladen konstruerade för att uppfylla vanliga eftermarknadsstandarder och specifikationer, till ett konkurrenskraftigt pris. Sortimentet omfattar platta och konventionella torkarblad, med 12 artiklar av varje typ.

Mer information om hur du väljer torkarblad för din bil hittar du i PowerEdges e-katalog.

PowerEdge-sortimentets platta torkarblad finns i längderna 350–700 mm, vilket täcker upp till 90 % av den europeiska bilparken. De slimmande torkarbladen är tillverkade av förstklassigt gummi och har en enda adapteranslutning, vilket möjliggör en mängd olika applikationer och enkel montering.

PowerEdge-sortimentets konventionella torkarblad är optimerade för hållbarhet och långvarig prestanda. Precis som de platta torkarbladen levereras även dessa i en miljövänlig papperskartong.

I lanseringen ingår även PowerEdge-kompressorer. Dessa kompressorer utgör ett förstklassigt alternativ för fordon under andra halvan av deras livslängd.

Tack vare DENSO:s omfattande erfarenhet av AC-systemutveckling och världsomspännande nätverk av dotterbolag, kan PowerEdge-kompressorerna erbjuda den ultimata kombinationen av hållbarhet, prestanda och pris. PowerEdge™-kompressorer tillverkas med högkvalitativa komponenter och material och levereras förfyllda med rätt olja. De är också testade enligt strikta prestandastandarder.

Medan DENSO redan erbjuder kompressorer för premiumsegmentet på den europeiska eftermarknaden, kommer PowerEdge skapa ytterligare värde genom att fokusera på produkter riktade mot ytterligare applikationer och åldrande fordon. PowerEdge-sortimentet omfattar idag över 90 kompressorer för personbilar och tunga applikationer. Målet är att lägga till ytterligare applikationer och skapa ett komplett alternativt erbjudande inom de närmaste åren.

”Även om PowerEdge redan finns i USA är det inte så att vi bara flyttar över produkter från den marknaden. Det här är ett helt nytt erbjudande, som är anpassat efter Europa, tillägger Alexey Bartashevich. ”Medan sortimentet i USA är koncentrerat på startmotorer, generatorer och dieselefterbehandlingsprodukter för tyngre fordon, är det europeiska sortimentet inriktat på eftermarknadsföretagens behov och möjligheter på den här sidan av Atlanten.

”Vårt uppdrag är att ge våra eftermarknadspartner alla de verktyg de behöver för att bli framgångsrika. Att lägga till ett helt nytt varumärke och hjälpa nya prispunkter och kunder i deras kommersiella uppdrag är ett viktigt steg mot detta mål.”

För mer information om PowerEdge-produkter, besök PowerEdge-webbplatsen.

DENSO Europe BV
Hogeweyselaan 165
1382 JL JL Weesp
Netherlands
VAT nummer: NL800734853B01

Kontaktperson

LC

Sänd till en kollega

0.046