23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Dela sida
Sponsrat innehåll

2024 rapport: Digital självbetjäning för servicemarknaden har ökat med 46%

Enligt Tjekviks data för 2024 så kommer kundernas efterfrågan på digitala lösningar till verkstadskunder att fortsätta öka. Över 4.1 miljoner kunder checkade in eller ut sina fordon via Tjekvik förra året vilket gav en ökning på årsbasis med 46%.

Tjekviks nyckeltal för 2024:  

  • 4.1 miljoner interaktioner genom självbetjäning globalt
  • 2.7 miljoner kunder checkade in sina fordon hemifrån inför sitt verkstadsbesök
  • 195 miljoner SEK generades i mervärdesförsäljning 

Enligt Tjekviks data för 2024 så kommer kundernas efterfrågan på digitala lösningar till verkstadskunder att fortsätta öka. 

Över 4.1 miljoner kunder checkade in eller ut sina fordon via Tjekvik förra året vilket gav en ökning på årsbasis med 46%. 

Här kommer de väsentliga upptäckter vi gjort, baserat på den data vi på Tjekvik fick in under 2024. 

Anpassning till digital självbetjäning drivs av bekvämlighet  

Lösningar för självbetjäning ger kunderna flexibilitet att checka in och ut sina fordon med sin mobiltelefon eller dator hemifrån, eller via verkstadens självbetjäningsterminaler med Touchscreen.  

Digital självbetjäning skapar möjligheter för kunderna att bidra med reparationsinformation, välja mervärdesprodukter eller tjänster, digital bekräftelse på bokat arbete och signering, samtidigt som man kan lämna nyckeln snabbt och enkelt och slippa stå i verkstadens kö.  

Förra året gjorde 2 697 149 miljoner kunder incheckning hemifrån, vilket gav en ökning på 51% jämfört med 2023.

Utöver det, var det 1.1 miljoner kunder som använde Tjekviks självbetjäningsterminaler hos verkstaden för att checka in sitt fordon, vilket var 32% mer än 2023.  

Du kan hitta mer information om  Tjekviks lösningar hos återförsäljaren här.  
När det kommer till digital utcheckning var det mer än 243 000 kunder som använde vår lösning för att hämta sina bilnycklar efter verkstadsbesöket, det gav en ökning med 49% jämfört med 2023.  

Ökad bekvämlighet med självbetjäning dygnet runt

Tjekviks utomhusterminal, som möjliggör en sömlös in- och utcheckningsupplevelse utanför de traditionella öppettiderna såg också en stor uppgång under 2024.

Vår utomhusterminal är skapad med höga säkerhetskrav och för att klara alla väderförhållanden. 
Utomhusterminalen ökar flexibiliteten och bekvämligheten hos kunderna och verkstäderna eftersom den skapar möjligheter till utökade tider för in- och utlämning av fordon.  

Ökade intäkter skapas genom digital mervärdesförsäljning

Enligt en Tjekvik-undersökning utförd förra året, uppgav 72% av servicemarknadens kunder att de var intresserade av att veta mer om relevanta mervärdesprodukter och erbjudanden när de ska lämna in sin bil på ett verkstadsbesök.  

Med Tjekvik skapas enkelt möjligheter till mervärdesförsäljning av tjänster och produkter. Detta ger kunden frihet att göra sina val när man önskar inför sitt besök.  

Under 2024 genererades 195 297 542 SEK i mervärdesförsäljning globalt via Tjekviks självbetjäningslösning.

Om Tjekvik

Tjekvik producerar intelligenta självbetjäningslösningar som ger möjlighet för kunder med bokad tid för service, reparation eller skada att slippa köer och att checka in eller ut sina fordon när, hur och var man vill.

Hemma, hos verkstaden eller i den säkerhetsklassade utomhusmaskinen.

Mer än 2 000 bilverkstäder använder nu Tjekviks lösningar, vilket skapar flexibilitet för kunderna att checka in eller ut sina fordon på den tid och plats som passar bäst.  

Tjekvik | AutoInnovation ApS
Kronprinsessegade 6, st.
1306 Copenhagen K
Københavns Kommune
Danmark
VAT nummer: DK37211192

Kontaktperson

MO
Mats Ohlsson
mats@tjekvik.com

Sänd till en kollega

0.042