23948sdkhjf

BYD vill se nya varumärken krossa de gamla

Om någon tvivlat på att de kinesiska biltillverkarna vill rita om den globala bilförsäljningskartan så behöver de knappast fundera på det längre. Detta efter att en video från BYD blivit viral.
Under ett evenemang slår BYD:s grundare och vd Wang Chuanfo närmast fast att ett paradigmskifte är här vad gäller den globala bilförsäljningen.

– Jag tycker att tiden har kommit för de kinesiska märkena. Det finns ett emotionellt behov hos 1,4 miljarder kineser att se att de kinesiska märkena blir globala, sa Wang Chuanfo, grundare för BYD, vid ev...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Motor-Magasinet och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.109