23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Motor-Magasinet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

ARN: Avtal ska hållas

Ett fel som uppstår efter köp kan vara ursprungligt eller orsakat av oaktsamhet. Här har företaget erbjudit sig att ersätta kunden. Frågan är bara hur mycket.   

VEMS ÄR FELET?
Ärende:
Avtal ska hållas
Kundens krav: Hävning av köp eller avhjälpande av fel.
Ort: Strängnäs
Saken: Den 24 april 2022 köpte kunden en begagnad Audi A3. Hen upptäckte fel i fordonet den 18 juli 2022. Den 27 juli 2022 meddelade kunden företaget att hen ville slippa ifrån avtalet.

Hen har tidigare gjort en anmälan mot företaget till Allmänna Reklamationsnämnden angående samma fel i samma bil. Parterna enades då om att företaget skulle betala ersättning med 1 500 kronor samt stå för den felsökningsavgift som hen tidigare betalat. Företaget skulle även byta ut VVT-ventilen. Efter överenskommelse lämnade kunden in bilen på en verkstad norr om Stockholm. Verkstaden bytte ut VVT-ventilen, men felen kvarstod. Processen har dragit ut på tiden och varken kunden eller bilverkstaden har kunnat få svar från företaget om hur de ska gå vidare.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.187|