23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Motor-Magasinet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Så ska reservdelskedjan Molco växa på svenska marknaden

Reservdelskedjan Molco vill utmana andra större svenska aktörer. Nyligen flyttade det nederländska företaget till nya lokaler och de ser Sverige som en viktig marknad att växa på.

Nederländska Molco har funnits sedan 1978. Då som en leverantör av delar till Lada. I dag har de vuxit och är en heltäckande reservdelsleverantör för alla bilmärken. De har en närvaro i hela Europa men främst i Nederländerna, Belgien, Frankrike, Tyskland och Sverige. Här på hemmaplan etablerade sig leverantören runt 2015 - 2016. Jacco Goossens är säljansvarig och har varit verksam här inom bildelsbranschen sedan 1994. Då var Molco en av hans kunder. Den goda relationen med de dåvarande ägarna resulterade i att han fick uppdraget att bygga upp en verksamhet i Sverige. I dag har han även fått sällskap av ytterligare en säljare, Christer Gellerstedt. Att de enbart säljer till företag och inte till konsumenter är något som uppskattas av kunderna.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.55