Godkänd reklamation när kontakt är tagen
Ärende: Rätt kontakt
Kundens krav: Ersättning för avhjälpande med 30 109 kronor
Ort: Gävle
Saken: Kunden köpte en Volvo XC90 i företagets butik den 6 maj 2022. Den 19 januari 2023 upptäckte han ett dolt fabrikationsfel som påträffades vid elfel av bilen och resulterade i att den inte gick att bruka. Felet vi...
ARN: Fel person men rätt företag
Om reklamationen görs inom skälig tid efter det att konsumenten har märkt felet spelar det mindre roll vem på företaget som kontaktas.
Många av de fall som hamnar i Allmänna reklamationsnämnden skulle kunna bifallas om bara kommunikationen och bevissituationen var bättre. Foto: Nedermans
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration