Godkänd reklamation när kontakt är tagen
Ärende: Rätt kontakt
Kundens krav: Ersättning för avhjälpande med 30 109 kronor
Ort: Gävle
Saken: Kunden köpte en Volvo XC90 i företagets butik den 6 maj 2022. Den 19 januari 2023 upptäckte han ett dolt fabrikationsfel som påträffades vid elfel av bilen och resulterade i att den inte gick att bruka. Felet vi...
ARN: Fel person men rätt företag
Om reklamationen görs inom skälig tid efter det att konsumenten har märkt felet spelar det mindre roll vem på företaget som kontaktas.
![](https://image.nordjyske.dk/users/nordjyske/images/93791083.jpg?t%5Bstrip%5D=true&t%5Bcrop%5D%5Bwidth%5D=6334&t%5Bcrop%5D%5Bheight%5D=4472&t%5Bcrop%5D%5Bx%5D=0&t%5Bcrop%5D%5By%5D=4&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=660&t%5Bresize%5D%5Bheight%5D=466&accessToken=14ef93345cae4d76906b0d17167b4198972d92f74641c13f0e86785a9e27ffb7)
Många av de fall som hamnar i Allmänna reklamationsnämnden skulle kunna bifallas om bara kommunikationen och bevissituationen var bättre. Foto: Nedermans
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration