Godkänd reklamation när kontakt är tagen
Ärende: Rätt kontakt
Kundens krav: Ersättning för avhjälpande med 30 109 kronor
Ort: Gävle
Saken: Kunden köpte en Volvo XC90 i företagets butik den 6 maj 2022. Den 19 januari 2023 upptäckte han ett dolt fabrikationsfel som påträffades vid elfel av bilen och resulterade i att den inte gick att bruka. Felet vi...
ARN: Fel person men rätt företag
Om reklamationen görs inom skälig tid efter det att konsumenten har märkt felet spelar det mindre roll vem på företaget som kontaktas.

Många av de fall som hamnar i Allmänna reklamationsnämnden skulle kunna bifallas om bara kommunikationen och bevissituationen var bättre. Foto: Nedermans
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Motor-Magasinet och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer