Nyligen kom nyheten att ni strukturerar om i Norge. Kan du utveckla vad det är som ni gör där?
– Vi finns i åtta länder och det är därför helt naturligt att det hela tiden sker olika aktiviteter. På den norska marknaden driver vi tre kedjor: Via Sörensen og Balchen driver vi Bilxtra som är en konsumentorienterad kedja, sedan har vi Mekonomen och Meca. Mekonomen i Norge är mer inriktad på företagsförsäljning där verkstadskedjan är det stora varumärket, precis som i Sverige. Då Meca- och Mekonomen-butikerna även fungerar som grossistlager med en viss konsumentförsäljning finns det ingen anledning för oss att ha dubbla verksamheter eftersom Bilxtra redan sköter en omfattande konsumentaffär. Det är en viktig orsak till att vi slår ihop grossistlagren i butikerna hos Meca och Mekonomen. Väldigt många Mekonomenbutiker kommer att drivas vidare men då som grossistlager eller genom att konverteras till Bilxtra. I slutändan får kunderna fler butiker att handla ifrån och de får även ett större lager. Det är ett sätt för oss att optimera tillgängligheten för verkstadskunderna.