Efter tre år på marknaden är det dags för en uppdatering av Hyundas instegssuv Bayon. Döpt efter den franska staden Bayonne är den sydkoreanernas inropare i B-suvsegmentet.
Stort fokus har lagts på den digitala förarmiljön och infotainment-funktioner har förbättrats ytterligare.
En 4,2-tums LCD-instrumentering och en 10,25-tums Audio Visual Navigation Screen, AVN, är standard och Over-the-Air, OTA, kartuppdateringar har introducerats.
10,25-tums konfigurerbara digitala instrumenteringen med grafik som varierar baserat på körläge, Apple CarPlay och Android Auto, trådlös mobilladdare och den senaste uppdateringen av Bluelink® telematik finns att hitta i tillvalslistan.

Exteriört så är några av designnyheterna att varselljusen i form av en ledlist har integrerats i fronten och formen och mönstret på främre stötfångaren, liksom kylargrillen, har ny design. Nya 16- och 17-tumshjul har även tillkommit.
Ett antal halvautonoma körfunktioner sticker ut i jämförelse med konkurrenter segmentet. Lane Following Assist (LFA) , Forward Collision-Avoidance Assist (FCA), Navigation-based Smart Cruise Control (NSCC), Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA), Driver Attention Warning (DAW) och Vehicle Departure Alert (LVDA) är några exempel på säkerhetsfunktioner som hittas på uppdatera Bayon.
1,0 T-GDi 48v, 100 hk (mildhybrid), och 1,25 MPi, 84 hk, är liksom tidigare de bensinmotoralternativ som erbjuds.
Inga priser är kommunicerade men nuvarande modell startar på 209 900 kronor.