KRÄVER PENGAR TILLBAKA FÖR FELSÖKNING
Ärende: Bil fick remhaveri efter felsökning hos verkstad.
Kundens krav: Vill ha ersättning med 1 500 kronor för felsökningen.
Ort: Stockholm.
Saken: Kunden upplevde problem med sin bil och lämnade den hos verkstaden för felsökning som inte hittade något fel. En kort tid därefter kom samma problem tillbaka. En månad senare drabbades den av ett remhaveri och det blev tvunget att få bilen bärgad till en annan verkstad. Den verkstaden bytte drivremmen, som var helt slut och vilket även varit anledningen till att bilen betett sig som den gjort innan. Detta fel hittade dock inte den första verkstaden när de gjorde sin felsökning. Att de inte hittade felet innebar att kunden fick betala för bärgning, taxi hem och verkstad för att fixa bilen. Trots att den första verkstaden varken hittade problemet eller fixade det, tog de ändå betalt. Kunden litade på att det inte var något allvarligt fel på bilen men trots det fick de ett remhaveri på motorvägen. Kunden vill få tillbaka pengarna som hon betalat för den felaktiga tjänsten.
ARN: Felsökte – strax efteråt bärgades bilen
En Mini-ägare tyckte bilen betedde sig konstigt och lämnade in den för felsökning. Strax efteråt rasade drivremmen.