23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Motor-Magasinet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Fråga juristen: Hur reglerar vi 36-månaders garanti mot kunden?

Ibland kan ett verkstadsbesök sluta med oenighet. Men vem har egentligen rätt, kunden eller verkstaden?  Under rubriken ”Fråga juristen” besvaras frågor från våra läsare.



Fråga från verkstaden:
 

Vi har sålt en vanlig verkstadstjänst och inte skrivit något särskilt på kvittot och monterat en originalreservdel från OEM. Vi har 12 månaders garanti för reklamation mot vår leverantör. Nu kommer bilägaren och vill reklamera tjänsten efter 1,5 år och påstår att vi lämnar 36 månaders garanti på arbete och material i vår marknadsföring. Saken hör till den att bilen även bytt ägare och vi har med allra största sannolikhet kunnat konstatera materialfel. Hur ska vi agera och vad gäller?

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094