23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Motor-Magasinet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

ARN: Krävde ersättning för annan verkstads arbete

En kund krävde ersättning från en verkstad för arbetet som en annan verkstad gjort. Kunden menade att den första verkstaden inte hittat och åtgärdat felen på bilen.

Felaktig säkring

Ärende: Fel på luftfjädring

Kundens krav: Ersättning med 23 773 kronor för avhjälpande

Ort: Vänersborg

Saken: Kunden kom in till en verkstad efter att bilen visade en felkod om fel i luftfjädringssystemet. Enligt kunden kom denne och verkstaden överens om att bilen skulle repareras då verkstaden sade att de visste vad felet var samt hur det skulle åtgärdas. Efter att arbetet utförts kom dock samma felkod tillbaka. Kunden säger att verkstaden då sade att det berodde på olika fel. Totalt kom bilen att repareras vid tre tillfällen hos verkstaden. Kunden lämnade efter det in bilen till en annan verkstad för felsökning och reparation. Efter det ska den ha fungerat felfritt. I sin anmälan vill kunden ha ersättning för kostnaden som den andra verkstaden tog för att fixa felet.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.173