23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Motor-Magasinet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Pickup är modellen för KGM i Sverige

Att kunna erbjuda en pickup med gasdrift är en konkurrensfördel när det kommer till att kunna sänka den årliga skatten. Det har KGM, Korea Genuinely Made, tagit fasta på med sin Musso Grand som ska vara dragloket i den koreanska biltillverkarens Sverigesatsning.

KGM Musso Grand har funnits ett tag  på övriga marknader men när det koreanska bilmärket KGM, tidigare SsangYong,  ska lyfta i Sverige så är pickupmodellen en viktig byggsten.    

En konkurrensfördel är att den går att få CNG-konverterad och bilar finns för omgående leverans tack vare att lagerbilarna har fått en nordisk konfiguration som ska gör att den hamnar i rätt utrustning- och prisnivå. Det är Konvegas som tagit fram konverteringen som innebär en ståltank på 29 liter och räckvidd på 7–10 mil.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11