23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Motor-Magasinet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

ARN: Verkstaden gjorde mer jobb än beslutat – måste betala tillbaka

En verkstad tog mer betalt än vad som först var överenskommet. Nu anser ARN att de måste betala tillbaka pengarna till kunden.


Ärende:
Överdebitering
Kundens krav: Återbetalning av 12 087 kronor
Ort: Stockholm
Saken: Kunden beställde tid för reparation och blev inbokad i början av juli. Verkstaden skulle släcka ABS-indikeringslampan samt antisladdsystemlampan. Arbetet skulle enligt kunden ta en arbetsdag och kosta 9 095 kronor. Dagen efter att denne lämnat in bilen hörde verkstaden av sig och sa att det skulle dröja två veckor istället på grund av personalbrist och semestertider. En dag efter den nya tiden ringde kunden verkstaden för att få reda på hur det gick. Då ska verkstaden ha sagt att de väntade på en styrvinkelsensor. Efter återkommande kontakt fick kunden en ny förväntad tid, mer än en månad senare än den senast sagda. Kunden säger att denne under de tre följande månaderna både ringde och besökte verkstaden för att höra när bilen skulle bli klar. Dock utan resultat.


BREAKING
{{ article.headline }}
0.134