23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Motor-Magasinet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

ARN: Saknad nyckel, reservhjul och servicebok

Kan man kräva ersättning för ett reservhjul som inte finns? Det anser inte Arn som däremot menar att kunden ska få en servicebok.

Ärende: Saknad nyckel, servicebok och reservhjul

Kundens krav: Nyckel, servicebok och reservhjul

Ort: Stenungsund

Saken: Kunden hade köpt en begagnad Volvo. Bilen såldes med bara en nyckel. Till det saknades det servicebok och reservhjul. När kunden kontaktade Bilia uppgav de att bilen ursprungligen såldes med reservhjul. De sade även att det bara fanns en nyckel. Kunden ansåg dock att allt detta borde ha ingått i köpet såvida det inte tydligt framgår i köpeavtalet att de inte gör det. Kunden menade att en extra bilnyckel i dagsläget kostar 5 000 kronor och att hen inte fick någon rabatt för avsaknaden av reservhjul eller reservnyckel.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11