23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Motor-Magasinet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

ARN: Trasig turbo – till viss del

Kunden var säker på att det var turbon som var felaktig och ville inte att verkstaden skulle göra en felsökning.

Ärende: Felaktigt byte av turbo

Kundens krav: 50 000 kronor

Ort: Gävle

Saken: En kund hade bokat verkstadstid via en jämförelsetjänst och fick ett förslag på en verkstad som hen lämnade in bilen till. Kunden ville byta bilens lågtrycksturbo. Enligt kunden utförde dock inte verkstaden arbetet på rätt sätt, en del av slangarna var inte monterade och andra satt löst. När kunden lämnade verkstaden lyste motorlampan och hen kom in med bilen på nytt dagen efter. Enligt kunden ska detta ha hänt ytterligare två gånger. Då ska verkstaden ha sagt att en luftslang satt löst och att de hade åtgärdat det.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.095