23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Motor-Magasinet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Höga priser och långa leveranstider en utmaning för verkstäderna

Det är inte bara långa leveranstider på reservdelar som kan sätta käppar i hjulen för verkstäderna. Även stigande priser är en utmaning när man jagar vinst i sitt företag.

Motormagasinet har tidigare skrivit om att Krantz Auto upplevde en brist på vissa reservdelar. Något som gjorde att en del arbeten drog ut på tiden. Mickel Persson, vd på Min Bil känner igen sig men anser att vissa märken kan vara bättre än andra på att leverera.

Han tror att en del beror på importören och deras lagerhållning och tar biltillverkaren Fiat som exempel. Där menar han att delarna finns, men inte i Sverige, och att det kan ta en månad att få hem dem.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063