För tredje gången på fyra veckor har Toyota Sydost haft invigning. Efter renovering i Vetlanda, och renovering samt tillbyggnad i Kalmar, har turen nu kommit till en helt nyrenoverad anläggning i Ystad. Flytten har både bilhandlaren och Toyota Sverige sett fram emot.
– Vi tog över verksamheten i Ystad sommaren 2023, den förre ägaren hade även Volvo, så de två märkena fick dela lokaler. Vi köpte en ny anläggning förra sommaren och efter renovering så flyttade vi hit i början av februari och nu har vi färdigställt de sista delarna, så nu har det gjorts en total makeover. Så varumärket får vara eget och allting är i princip nytt – det är riktigt kul, säger ägaren Johan Ahlberg.