23948sdkhjf

Genombrott i Italien för Opus Prodox 

Opus Prodox AB har tecknat ett treårigt distributionsavtal med Promo Parts Srl och Team Cartesio för distribution av diagnosutrustning till fordonsverkstäder i Italien. Kontraktet gäller i 3 år och förväntas ge Opus en försäljning om cirka 50 miljoner kronor under kontraktsperioden.

Promo Parts Srl är Opus distributör på den Italienska marknaden sedan ca 1,5 år tillbaka och ansvarar för import, distribution, service och support på produkterna.Diagnosprodukterna är PC-baserade felsökningsutrustningar till fordonsverkstäder för service och reparation av bilars elektroniska system. Team Cartesio är en sammanslutning av 14 oberoende regionala återförsäljare i Italien som samverkar inom inköp, marknadsföring och support. Team Cartesio är Italiens ledande återförsäljarkedja för utrustning till bilverkstäder. Gruppen har tidigare sålt produkter från italienska konkurrenter till Opus från, bl.a Texa och Brain Bee, men har nu avtalat om att föra fram Opus diagnosprodukter som "Prime Brand" till de ca 60 000 verkstäder som finns i Italien. - Vi har arbetat med den här affären sedan mässan i Bologna, i maj i år, och det känns mycket bra att vi nu fått till ett så intressant avtal. Team Cartesio och Promo Parts har testat produkterna under sommaren och att de tagit beslutet att lansera Opus som "Prime brand" är fantastiskt roligt med tanke på att flera av våra största konkurrenter är Italienska tillverkare, säger Magnus Greko, VD och marknadschef på Opus.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078