23948sdkhjf

Globalt automotive-företag satsar på Sverige

EurotaxGlass’s Group, en ledande leverantör av data, mjukvarulösningar och beslutsstöd till den europeiska fordonsindustrin, har utsett en ny vd för sin svenska verksamhet, Autovista Inter-Global AB.

Arve Brataas började på företaget 1 november 2013 och bidrar med stor kunskap och mer än 17 års erfarenhet av försäljning och marknadsföring på olika ledande befattningar inom fordonsindustrin, där han har arbetat åt kända varumärken som General Motors, Renault, Avis, Citroën och Mercedes. På Autovista Inter-Global kommer han att ansvara för lanseringen av nya innovativa produkter på den svenska marknaden och kan utnyttja hela EurotaxGlass’s-koncernens styrka och kompetens för att få företaget att växa.

Utnämningen visar att EurotaxGlass’s Group har för avsikt att utvidga sin verksamhet i Sverige och den här företagsgrenen, som för närvarande går under namnet Autovista Inter-Global men i december 2013 kommer att döpas om till Autovista i samband med presentationen av en ny webbplats.

Arve Brataas kommenterar:

– Efter att ha arbetat åt stora tillverkare i nästan två decennier tycker jag att det är väldigt roligt att få bli en del av företaget. Det här är en verksamhet med framåtanda, som samtidigt fokuserar på nära samarbete med kunderna och att erbjuda de bästa lösningarna för deras behov. Vi ger våra kunder kunskap och kvalificerat beslutsstöd, vilket är mycket intressant och spännande. Jag ser verkligen fram emot den här utmaningen.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078