23948sdkhjf

Skifte i tidningsfabriken

Vår medarbetare Klas Skarin startar efter många år på Motormagasinet eget, och vår nye kollega heter Daniel Östlund.

Klas Skarin, efter 8 år på Motormagasinet kör du ut MC:n ur garaget för gott. Vad ska du göra härnäst?
Ja, det blev tyvärr några vurpor både på mc och tramphoj under alla år av pendlande till Lidingö. Roligast var en vinter då jag testade att pendla med min supermotard på dubbdäck – alla gnällde så fort det blev snöoväder utom jag. Yrkesmässigt ställer jag nu min kunskap till allas förfogande med en nystartad contentbyrå döpt till StudioMotor. Kortfattat hjälper jag motorbranschen med redaktionellt material i alla dess former.

Du har hunnit med en hel del reportageresor och träffat många profiler i branschen genom åren. Är det något som fastnat lite extra i ditt minne?
 En personlig favorit för mig har alltid varit Carroll Shelby som hade mycket annat än bilkonstruktör på sitt cv, till exempel kycklinguppfödare och pilot. När jag besökte SEMA Show i Las Vegas 2008 ropades det upp i högtalarna att han signerade kort i Fords monter och jag sprang dit. Väl där spärrade vakten av kön framför mig och meddelade att vi bakom snöret kunde sluta hoppas. Som tur var hade jag en autografsamlare av rang bredvid mig som började gråta och vi kom båda med på ett bananskal.

Läs mer om vår nye medarbetare Daniel Östlund HÄR

Du har både ägt och provkört en rad olika bilar i tjänsten? Vilken bil har en särskild plats i ditt hjärta, eller minne?
När jag byggde min första lowrider för snart tjugo år sedan, trillade jag dit rejält. Hydrauliken tillför en extra dimension och att sätta sig i en modern bil som inte går att hoppa med känns som ett straff. Alla borde äga en lowrider någon gång i livet!
– Sedan vill jag passa på att be Irene Bernald på Audi om ursäkt. Hon lånade ut en Audi R8 V10 plus, som tyvärr inte kunde hoppa den heller, men gick snabbt som tusan. Jag hade precis köpt sommarstuga på Södertörn utanför Stockholm och skulle ut och nattfixa lite. Jag tyckte allt gick toppen trots grusvägar, hällregn, 610 hästar och semislicks. Bilen lämnades in dagen efter och på pendeltåget ringer Audis presschef och frågar om allt var ok med mig? Framrutan hade en spricka, fälgarna var skadade och lacken repad. Då lärde jag mig att 610 hästar och grusvägar är en dålig kombo - men förbaskat roligt.

Läs mer om vår nye medarbetare Daniel Östlund HÄR

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063